ความหมาย ประเภท ลักษณะการดำเนินงานของธุรกิจนำเที่ยวและการจัดนำเที่ยวที่มีลักษณะเฉพาะ ความแตกต่างในโครงสร้างการบริหารงาน การทำการตลาดท่องเที่ยวเฉพาะกลุ่ม ลักษณะและพฤติกรรมนักท่องเที่ยวกลุ่มตลาดเฉพาะ แนวโน้มธุรกิจจัดนำเที่ยวที่มีลักษณะเฉพาะในอนาคต เพื่อนำมาเป็นแนวทางการบริหารจัดการสร้างนวัตกรรมต่อยอดในการบริการ แบ่งกลุ่มนำเสนอ

Meaning, types, operating of general tour business and special purposed ones The difference of management structure and Niche Marketing such as Health, Golf, Honeymoon or Eco-tourism Groups Characteristics and behavior special purposed tourists and the forecast of patterns and directions of specific tour operations to be used as guidelines for added service innovation management Group presentation on management specific tour operations


คำอธิบายรายวิชา

การวางแผนการจัดการโครงงานด้านการท่องเที่ยว กระบวนการ วิธีการศึกษาอย่างเป็นระบบ เพื่อให้บรรลุเป้าประสงค์ การจัดการทรัพยากรด้านบุคคลและ รายละเอียดของกิจกรรมต่างๆ ภายในโครงงาน โดยคาดคะเนทิศทางและระยะเวลาของงาน ตั้งแต่เริ่มต้นโครงการจนเสร็จสิ้น การกำหนดช่วงเวลาในการปฏิบัติงานของกิจกรรมต่างๆ ภายในโครงงาน โดยยึดหลัก ความสัมพันธ์ระหว่างทรัพยากร เวลา งบประมาณที่จำกัด โดยคงยังมีซึ่งคุณภาพ และประโยชน์ความคุ้มค่าของการจัดโครงงานที่มีต่อฝ่ายที่เกี่ยวข้อง  ตลอดจนการนำเครื่องมือ อุปกรณ์ เทคโนโลยี หรือความรู้สมัยใหม่ มาประยุกต์ทำให้เกิดประโยชน์ต่อโครงงาน

To do the management plan of tourism project processing and study tourism as systematic in order to reach the goal and objective. To manage human resources and serveral activities in tourism project which predicted time of project as a begining until the end by save buget but there are still as a quality project. In additional the students are able to use information technology and new media to develop tourism project as a high quality.