ภาคเรียนที่ 2/2566

การใช้เทคโนโลยีสารสนเทศในอุตสาหกรรมท่องเที่ยว ประเภท ลักษณะสารสนเทศทางการท่องเที่ยว การจัดจำหน่ายและเลือกใช้สินค้าบริการท่องเที่ยวผ่านระบบอินเทอร์เน็ตและคอมพิวเตอร์

Using digital information and technology in tourism industry Types and characteristics of tourism information Distribution and selecting tourism products and services through internet and computers.


ความหมายและความสำคัญของธุรกิจการจัดประชุมองค์กร การท่องเที่ยวเพื่อเป็นรางวัลการประชุมวิชาชีพ การจัดงานแสดงสินค้าและนิทรรศการนานาชาติ ปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจเลือกสถานที่จัดงาน กิจกรรมพิเศษทางการตลาด บทบาทของธุรกิจไมซ์ที่มีต่อเศรษฐกิจและสังคม โอกาสและอุปสรรคของธุรกิจหน่วยงานและองค์กรที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจไมซ์ทั้งในประเทศไทยและต่างประเทศ มาตรฐานต่างๆ ในอุตสาหกรรมไมซ์ โอกาสและความก้าวหน้าในวิชาชีพจรรยาบรรณของผู้ประกอบวิชาชีพในธุรกิจไมซ์

Meanings and the importance of organizing meeting business Tourism as a reward for professional meetings, exhibitions of products and international exhibitions Factors affecting the decision to choose places to organize Special activities for marketing and the roles of MICE business for the economy and society The opportunities and obstacles of agencies and organizations involved in MICE business both in Thailand and abroad including various standards in this business Opportunities and advancement of those working in this area and the ethics they should have.


ความหมาย ประเภท ลักษณะการดำเนินงานของธุรกิจนำเที่ยวและการจัดนำเที่ยวที่มีลักษณะเฉพาะ ความแตกต่างในโครงสร้างการบริหารงาน การทำการตลาดท่องเที่ยวเฉพาะกลุ่ม ลักษณะและพฤติกรรมนักท่องเที่ยวกลุ่มตลาดเฉพาะ แนวโน้มธุรกิจจัดนำเที่ยวที่มีลักษณะเฉพาะในอนาคต เพื่อนำมาเป็นแนวทางการบริหารจัดการสร้างนวัตกรรมต่อยอดในการบริการ แบ่งกลุ่มนำเสนอ

Meaning, types, operating of general tour business and special purposed ones The difference of management structure and Niche Marketing such as Health, Golf, Honeymoon or Eco-tourism Groups Characteristics and behavior special purposed tourists and the forecast of patterns and directions of specific tour operations to be used as guidelines for added service innovation management Group presentation on management specific tour operations