ความหมายหลักการ แนวคิด รูปแบบ และองค์ประกอบของการจัดการการท่องเที่ยวเชิงวัฒนธรรมและชุมชน บทบาทของผู้ที่เกี่ยวข้องในการพัฒนา การอนุรักษ์ การสร้างจิตสำนึก การสร้างเครือข่าย การมีส่วนร่วมในการจัดการ โดยเรียนรู้จากกรณีศึกษาและการดูงานนอกสถานที่

Study the meaning, principles, concepts, patterns and factors of cultural and community tourism. Roles of those involved in development, conservation, awareness, networking and participation management. Learning from case studies and viewing tours.


สังคม วัฒนธรรมไทยในสมัยต่างๆ ประเพณี ภูมิปัญญาท้องถิ่น นำความรู้ในด้านวัฒนธรรมภูมิปัญญามาประยุกต์ใช้ให้เกิดประโยชน์ในการสร้างมูลค่าเพิ่มให้กับอุตสาหกรรมบริการ

Thai society and culture in different periods including traditions, local wisdom and Thai cultural values Apply knowledge getting from Thai wisdom to be used as guidelines to create added value in service industry with Thai culture and wisdom.


การฝึกทักษะการฟัง พูด อ่าน เขียนภาษาอังกฤษ การใช้คำศัพท์ วลี และโครงสร้างต่าง ๆ ของภาษาอังกฤษใน อุตสาหกรรมโรงแรม โดยเน้นภาษาที่เป็นทางการสำหรับผู้ให้บริการทุกระดับในแผนกต่าง ๆ ภาษาในงานการให้ข้อมูล การ สนทนาเกี่ยวกับการจองห้องพัก งานส่วนหน้า งานแม่บ้าน งานอาหารเครื่องดื่ม การจัดเลี้ยงการแนะนำสถานที่พัก การแก้ไข ปัญหาเฉพาะหน้า การเขียนเอกสาร กำหนดการ และการโต้ตอบจดหมายอิเล็กทรอนิกส์ที่เกี่ยวข้องกับอุตสาหกรรมโรงแรม

Practice the English language skills in listening, speaking, reading and writing by using vocabulary, phrases and structures of English in hospitality industry. Focus on formal language used by service providers at all level of different departments. Can use good language for giving information, reserving rooms, front office, housekeeping, food and beverage including banquets. Can recommend accommodations, solve sudden problems, write documents and schedules, electronic correspondence in hotel industry.