Course

1/2023

IAC 3309 Human Resource Management

Strategic human resource, human resource information systems, resourcing and assessment, performance management, remuneration management, productivity and benchmarking, industrial relations, strategic training and development, organizational behavior, and welfare management (uniform, insurances, medical treatment, financial aid for employees).

IAC 2302 Reservation Management

Reservation manual, airfare and ticketing, geography, booking system(CRS, GDS, booking machine, internet based system), timetable, availability/schedule, Reservation Booking Designator (RBD), flight information, Passenger Name Record (PNR),cautions, special service requirement, special passenger handling 

EHL 1201 English for Hotel & Lodging 1

พื่อให้นักศึกษาเข้าใจคำศัพท์และสำนวนที่ใช้ในแผนกต่างๆในแผนกบริการส่วนหน้า แผนกบริการอาหารและ เครื่องดื่ม ภัตตาคารและแผนกแม่บ้านของโรงแรม เพื่อให้ผู้เรียนสามารถสนทนาภาษาอังกฤษกับแขกและพนักงาน ชาวต่างชาติ เนื้อหาในบทเรียนที่เรียนรู้จากสถานการณ์ที่เกิดขึ้นจริงกับพนักงานของโรงแรมที่ต้องติดต่อกับแขก 

3/2022

IAC 3304 Cross Cultural Management

Conflict management, dealing with complaints. Focus culture from regional (ASEAN) and other international countries. Types and characteristics of personalities & behaviour of demographic in each region, The Dos and Don’ts etiquettes

EHL 1202 English for Hotel and Lodging 2

พื่อให้นักศึกษาเข้าใจการใช้ภาษาอังกฤษ คำศัพท์และสำนวนที่จำเป็นสำหรับงานบริการธุรกิจโรงแรม มีทักษะ การฟัง พูด อ่าน เขียนภาษาอังกฤษ สามารถประยุกต์ใช้คำศัพท์ วลี และสำนวนต่างๆในสายงานที่เกี่ยวข้องกับการจัดการธุรกิจโรงแรมและบริการ เช่น การบริหารจัดการ การติดต่อและแก้ปัญหาต่างๆในฝ่ายขาย ฝ่ายต้อนรับ ฝ่ายจัดเลี้ยง  และฝ่ายอาหารและเครื่องดื่ม โดยนำความรู้ที่ได้เรียนและปฏิบัติมาบรรยายเป็นภาษาอังกฤษได้และเพื่อใช้ให้เป็นประโยชน์ในสายอาชีพการโรงแรม ตลอดจนสามารถสื่อสารภาษาอังกฤษในสถานการณ์ต่างๆและมีความสามารถแก้ไขปัญหาเฉพาะหน้าได้อย่างมีประสิทธิภาพ

2/2022

IAC 2302 Reservation Management

Reservation manual, airfare and ticketing, geography, booking system(CRS, GDS, booking machine, internet based system), timetable, availability/schedule, Reservation Booking Designator (RBD), flight information, Passenger Name Record (PNR),cautions, special service requirement, special passenger handling 

IAC 3407 Customer Relationship Management and Passenger Satisfaction Survey

Customer Relationship Management (CRM) strategy, frontline operations, back office operations, business relationships, analysis, customer data, management decisions, collaboration CRM, data security and privacy, service marketing, customer experience, handling compliments, handling comments, handling complaints, frequent flyer programs FFP, passenger satisfaction surveys, handling questionnaires, and presentation management.

1/2022

IAC 2401 Civil Aviation Management

Department of Civil Aviation (DCAhistory and background; Role of CAAT; Thai Air Navigation Act; International aviation organizationsIATA, ICAO; International air law; Air service liberalization and its impact; Freedom of the air.  

IAC 2405 Inflight Meals & Beverages Service

Knowledge of inflight meals and beverage including the service provider’s etiquette.  The course also provides the studies of Galley equipment and problem solving for inflight service.

TIM 2502 English for Hotel

ฝึกทักษะการฟัง พูด อ่าน เขียนภาษาอังกฤษ การใช้คำศัพท์ วลี และโครงสร้างต่างๆ ของภาษาอังกฤษในอุตสาหกรรม โรงแรม โดยเน้นภาษาที่เป็นทางการสำหรับผู้ให้บริการทุกระดับในแผนกต่างๆ ภาษาในงาน การให้ข้อมูล การสนทนาเกี่ยวกับการจอง ห้องพัก งานส่วนหน้า งานแม่บ้าน งานอาหารเครื่องดื่ม การจัดเลี้ยงการแนะนำสถานที่พัก การแก้ไขปัญหาเฉพาะหน้า การเขียน เอกสาร หมายกำหนดการ และการโต้ตอบจดหมายอิเล็กทรอนิกส์ที่เกี่ยวข้องกับอุตสาหกรรมโรงแรม

3/2021

IAC 3304 Cross Cultural Management

Conflict management, dealing with complaints. Focus culture from regional (ASEAN) and other international countries. Types and characteristics of personalities & behavior of demographic in each region, The Dos and Don’ts etiquettes.

2/2021

ENL 3683 English for Hotel 3

Specific terminology, expressions, and sentences used in hotel’s sale, reception, banqueting, and food and beverage: dealing with problems

Unit 1 

Unit 2

IAC 2302 Reservation Management

Reservation manual, airfare and ticketing, geography, booking system(CRS, GDS, booking machine, internet based system), timetable, availability/schedule, Reservation Booking Designator (RBD), flight information, Passenger Name Record (PNR),cautions, special service requirement, special passenger handling 

Unit 1

Unit 2

1/2021

IAC 2401 Civil Aviation Management

Department of Civil Aviation (DCA) history and background; Role of CAAT; Thai Air Navigation Act; International aviation organizations: IATA, ICAO; International air law; Air service liberalization and its impact; Freedom of the air.     

Unit 1

Unit 2

IAC 2405 Inflight Meals & Beverages Service

Knowledge of inflight meals and beverage including the service provider’s etiquette.  The course also provides the studies of Galley equipment and problem solving for inflight service.

Unit 1

Unit 2



แก้ไขครั้งสุดท้าย: Wednesday, 13 September 2023, 4:43PM